Cele i zadania Poradni

Cele i zadania Poradni

Cele i zadania Poradni

Do zadań poradni należy:

  • diagnozowanie dzieci i młodzieży;
  • udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
  • organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Status prawny

Status prawny

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 20 jest publiczną placówka oświatową, założoną na podstawie Aktu Założycielskiego Placówki Publicznej z dnia 1 lipca 1997r. Zarządu Gminy Warszawa Bemowo.

Organem prowadzącym PPP nr 20 jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny: Kuratorium Oświaty w Warszawie.

Poradnia działa na podstawie:

  • Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 750)
  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737
    i 854)
  • Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 poz. 60 z późn. zm.)
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych w tym publicznych poradni specjalistycznych (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 2499)
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r.
     w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz. U. z 2002 r. Nr 223, poz.1869, z późn. zm.)
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia  7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U z 2023 r., poz. 2061)
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (Dz. U. z 2017 r., poz. 1635)
  • Statutu Poradni. 

Statut

Statut

Zasady funkcjonowania i Kompetencje

Zasady funkcjonowania

1.   Poradnia udziela pomocy dzieciom, uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie Bemowa – również niepublicznych.

2.    Do poradni można zgłaszać się bez skierowania.

4.     Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.

5.   Zakres działania Poradni określa Rozporządzenie MEN z dnia 1 lutego 2013 r.
w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych w tym publicznych poradni specjalistycznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2499).

6.   Poradnia jest placówka nieferyjną.

       7.   Dyrektor Poradni w porozumieniu z organem prowadzącym może ustalać zmianę godzin pracy placówki. w okresie ferii świątecznych, zimowych lub wakacji.

Kompetencje

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom i młodzieży oraz rodzicom polega w szczególności na:

  1. prowadzeniu terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;
  2. udzielaniu wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub   pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
  3. udzielaniu pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.

Pomoc, o której mowa powyżej jest udzielana w szczególności w formie:

  • porad i konsultacji;
  • indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;
  • terapii rodziny;
  • grup wsparcia;
  • prowadzenia mediacji;
  • interwencji kryzysowej;
  • warsztatów;
  • wykładów i prelekcji;
  • działalności informacyjno-szkoleniowej.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba